تفاوت زنای محصنه با غیر محصنه در چیست؟ | وکیل زنا

 

وکیل زنا

رابطه جنسی غیر مجاز که زن و مرد نسبت به هم نامحرم باشند و یکی از دو طرف متاهل باشد زنای محصن یا محصنه گفته می شود. در اسلام زنای محصن یا محصنه مثلا زن شوهر دائمی یا موقت دارد به صورتی که هر وقت بخواهد بتواند با آن نزدیکی کند و مانعی برای نزدیکی وجود نداشته باشد ولی با این وجود تن به زنا می دهد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص زنا 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

زنا 

به رابطه جنسی بین زن و مرد که ازدواجی بین آنها صورت نگرفته باشد . مرد که زنا کرده است زانی و به زن زناکار زانیه گفته می شود .

زنای  محصن ( مرد متاهل ) و محصنه ( زن متاهل )

رابطه جنسی غیر مجاز که زن و مرد نسبت به هم نامحرم باشند و یکی از دو طرف متاهل باشد زنای محصن یا محصنه گفته می شود.  در اسلام زنای محصن یا محصنه  مثلا زن شوهر دائمی یا موقت دارد به صورتی که هر وقت بخواهد بتواند با آن نزدیکی کند و مانعی برای نزدیکی وجود نداشته باشد ولی با این وجود تن به زنا می دهد.

حد شرعی :

در مرحله اول زناکار یک صد ضربه شلاق می خورد ، زناکار سنگسار می شود. و اگر سه مرتبه صورت گرفته باشد و مجازات شده باشد در مرحله چهارم اعدام می شود.

زنای غیر محصنه

رابطه نامشروع که طرفین نسبت به این رابطه رضایت دارند در صورتی که بین آنها ازدواجی صورت نگرفته و نسبت بهم نامحرم هستند . شرط رضایت طرفین و مجرد بودن آنها لازم است. مجازات آن شلاق است.

زنا با محارم

زنا با محارم

در اصلاح افرادی که ازدواج بین آنها حرام است محرم نامیده می شوند. در اسلام فرد نمی تواند با پدر و مادر , پدر بزرگ و مادربزگ , خواهر و برادر و فرزندان و نوادگان عمه, عمو , خاله , دایی ازدوج کند.

در اسلام با توجه به اینکه تعدد زوجات زیاد شده است فرد نمی تواند با دو خواهر به طور هم زمان ازدواج کند ولی اگر همسر مرد فوت کند یا طلاق گرفته باشد  مرد می تواند خواهر خانم خود را به همسری انتخاب کند و مانعی ندارد.

حتی ازدواج با برادرزاده و خواهرزاده به اجازه همسر نیاز دارد. این وضعیت نسبت به خویشاوندان رضاعی ( که از طریق شیر دادن بهم محرم شدند. )  هم صدق می کند.

مجازات زنا با محارم نسبی ( پدر و مادر ) نسبت به هر دو طرف اعدام است بعلاوه حد صد ضربه هم در نظر گرفته شده است .

زنای به عنف

زنای به عنف به این معنی است که مثلا زن راضی به رابطه نباشد و مرد با زور و تهدید زن را مجبور کند. مجازات زنای به عنف برای مرد اعدام است .

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص زنا اینجا کلیک کنید

راه های اثبات زنا 

اقرار :

طرفین باید عاقل و بالغ باشند و هنگامی که اقرار می کنند با اختیار و آزادی کامل اعتراف کنند. این اعتراف چهار مرتبه و هر مرتبه در جلسه جدا باید صورت بگیرد.

شهادت :

چهار مرد عادل یا سه مرد ، دو زن عادل یا دو مرد و چهار زن عادل به صورتی که زنا را مشاهده کرده باشند باید شهادت دهند.

آیا زنا ثابت می شود؟ 

اگر حکم زنا از بین برود و ثابت نشود به صورتی که یکی از شاهدین از شهادت خود برگردد یا در دیدن زنا شک داشته باشد سه نفر شاهد دیگر به جرم تهمت زنا مجازات می شود و هشتاد ضربه شلاق مجازات آنهاست و شهادت آنها در هیچ دادگاهی پذیرفته نخواهد شد .

مدارک :

از طریق شواهد و مدارک ( مثلا از طریق آزمایشات تشخیصی بر روی منی و ترشحات فرد ، خون ، بچه که به دنیا امده ) برای قاضی مشخص شود که زنا صورت گرفته است  . 

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

 راه امید با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است. با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و  وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد. در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد. این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص زنا 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود