طلاق به دلیل ناباروری | آیا نازایی از دلایل طلاق است؟

طلاق به دلیل ناباروری

 

بر اساس ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد می تواند با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش رابکند و مخالفت زن و عقیم بودن زن تاثیری در مهریه ندارد ولی اگر زن تقاضای طاق کند در هر شرایطی باید دلایل محکمه پسند داشته باشد.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص طلاق 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

طلاق به دلیل ناباروری

سلام خسته نباشید . اگر مشکل ناباروری از زوج باشه حتی از طریق لقاح مصنوعی آیا زن میتونه طلاق بگیره؟ اینکه میگن باید مهریه رو ببخشه درسته؟

سلام دوست عزیزم. اگربعد از گذشت پنج سال از عقد زوجین به دلیل عقیم  بودن یا عوارض جسمی دیگر از ناحیه زوج صاحب فرزند نشوند زن به استناد بند ده شروط عقدنامه (البته اگر به امضا طرفین رسیده باشد ) می تواند طلاق بگیرد. (طلاق به دلیل ناباروری مرد) حتی اگر امضا نکرده باشند با توجه به اینکه صاحب فرزند شدن حق هر زنی و هدف اصلی از تشکیل زندگی مشترک می باشد زن می تواند دادخواست طلاق دهد در مورد مهریه هم  در صورتی که خواهد طلاق از حالت رجعی (قابل رجوع برای مرد در زمان عده )خارج بشه باید بخشی از مهریه تون رو بستگی به نظر قاضی یا توافق با همسر(مثلا ده هزار تومان ، یک سکه ،یک سوم مهریه و یا..) را ببخشید البته هیچ اجباری قانونی به بخشش همه مهریه نیست یعنی برخلاف تصور عام زن برای طلاق نیازی به بخشش همه مهریه خود ندارد مگر اینکه با شوهر در این مورد توافق کنند.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص طلاق اینجا کلیک کنید

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

 راه امید با گروه متخصص وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است. با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و  وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد. در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده بر روی پرونده تعویض می‌گردد. این امر باعث می‌شود علاوه بر بالا بردن تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد.

برای گرفتن طلاق توافقی ۱۰ روزه و مشاوره حضوری رایگان اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود