ارث، خیانت در امانت،سرقت، مطالبه وجه و تنظیم سند در مشهد

ارث، خیانت در امانت،سرقت، مطالبه وجه و تنظیم سند

 

بعضی مواقع برای اینکه شخص به آنچه حق مسلمش است، برسد، نیاز به یک مشاور و پشتیبان مطمئن و آگاه دارد، شخصی که به امور حقوقی آگاهی واقف باشد و بتواند آنچه را که ما به زبان عامیانه بیان می‌کنیم به صورت قانونی و مستند به مواد قانون مربوطه عنوان کند و بتواند از حق ما دفاع نماید. ما همیشه برای احقاق حق خود نیاز به یک وکیل خوب و متخصص داریم.

آدرس : مشهد – قاسم اباد – بلوار شاهد – شاهد ۳۳ – برج ایلما – طبقه چهارم – واحد ۴۰۱

ارث

  •  سال گذشته پدرم فوت کرده ۲تا از برادرها مدت ۱۵ سال مستاجر پدرم بودند حال ۳نفر از وراث میخواهند مغازه های برادرانم که محل امرار معاش است تعطیل کنند و به دادگاه دادخواست داده اند من و مادرم و ۳نفر دیگر راضی نیستیم به این کار. چه کاری میتوانیم انجام دهیم ؟

متاسفانه نمیتوانید اقدامی انجام دهید چراکه حق قانونی انهاست که اقدام قانونی نمایند

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص حقوقی 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل


  • سه دختر هستیم که از سن یک سالگی پدرمان فوت کرده و مادرمان رفته، بعد از پدرمان پدربزرگمان قیم شده و بعد از فوتش مادربزرگم قیم ما بودن و هر ۳نغر مارا زیر سن ۱۵ سال شوهر دادند . از ارث پدربزرگم به ما چیزی ندادند از ارث پدرم ۶/۱ بابت قیمومیت پدربزرگم و ۸/۱ بابت قیمومیت مادربزرگم و عمه ها و عموها برداشتند و زمانیکه انحصار وراثت کردیم  و منزل پدری و یک زمین از ما مخفی کردند الان چه کاری باید انجام دهیم که به حقوقمان برسیم؟

میتوانید با داشتن مدارک دلایل کافی به دادگاه مراجعه کنید و سهم الارث خود را ضمن اعلام بطلان تقسیم قبلی مطالبه کنید


  • پدربزرگ مادری بنده فوت کردند و از ایشون یک مغازه باقی مانده است. همچنین ایشون دارای ۲فرزند پسر و سه فرزند دختر هستند و یک زن بعنوان وارث باقی مانده است .آیا مادر بنده از مغازه فوق الذکر ارث می برد یا خیر و اینکه پسر بزرگ تر (دایی بنده) اعتقاد دارند سه دنگش بنام من است ولی هیچ مدرکی به ما نشان ندادند و اعلام کردن اگر شکایت کند مغازه بسته میشود کلیه خسارات و ضرر و زیان را از فرد شکایت کننده میگیرم . آیا این موضوع که عنوان میکنند باید ضرر و زیان را پرداخت کنیم صحت دارد یا خیر؟

بله مادرش قطعا از پدرش ارث می برد و ادعای دایی شما صحیح نیست و نمی تواند از شما ضرر و زیان بگیرد


  • مادرمن درقید حیات می باشد و دچار بیماری الزایمر است برادر من با داشتن همسر و یک پسر فوت کردند خواهران و برادران من دست نوشته ای تهیه و امضا به همراه اثر انگشت تهیه کردند که نسبت به حقوقی که ارثی در اینده بعد از فوت مادرمان به براذر مرحوممان قرار بود برسد ادعایی نخواهد داشت . همچنین نسبت به ۶/۱ ارثی که از برادر مرحوممان به مادرمان می رسید ادعایی نخواهد داشت ایا با توجه به اینکه مادر در قید حیات است و قانونا هیچ اختیاری نسبت به ارثی که در آینده قرار است به ما برسد نداریم آیا این نوشته ارزش قانونی دارد؟

خیر ارزشی ندارد


  • چندسال پیش پدرم مریض شد مجبور شدم او را در بیمارستان بستری کنم. تمام مخارج بیمارستان را من پرداخت کردم بعد از مرخص شدن از بیمارستان پدرم فوت گردید. اما دیگر وراث حاضر به پرداخت بدهی نشدند طی دادخواستی خواستار گرفتن بدهی دیگر وراث از سهم ارث آنان شدم اما قاضی برای اینکه از پدرم اجازه قانونی و کتبی برای پرداخت، نشده است بنابراین دادخواست من رد میشود؟

تصمیم دادگاه صحیح است می بایست از پدرتان اجازه قانونی میداشتید


خیانت در امانت

  • من یک لپ تاپ داشتم یکی از دوستانم آن را از من گرفت که درستش کند و نرم افزار بریزد بعد از مدتی که لپ تاپ خواستم گفت من آن را تحویل دادم به خودت و ۷۰۰ هزار تومان از من گرفت که آن را پس بدهد به جای آن لپ تاپی آورده که مشخص نیست مال چه کسی هست. حالا متاسفانه دادگاه رای داد من نتوانستم به دادگاه بروم و رای هم قطعی است و دوستم هم لپ تاپ خودمو کشید بالا و هم لپ تاپ دیگری که به جای آن داد را میخواهد من چه کاری باید انجام دهم؟

لازم است پرونده شما بررسی و رای صادر شده مطالعه گردد و سپس اظهار نظر شود


  • آیا وکیل میتواند از استرداد لاشه چک به موکل به بهانه عدم پرداخت دستمزد خود خودداری کند و اگر چنین کاری انجام دهد آیا جرم خیانت در امانت محقق نگردیده است؟

خیر نمیتواند چک را به این دلیل مسترد نماید و در صورت عدم استرداد خیانت در امانت محقق شده است


  • در جریان ازدواج من با پسری بنابراین شد که کادوهایی که اقوام میخواهند بدهند در مراسم عروسی داده شود و در عقد کنونی کسی کادو ندهد پدر داماد که تصمیم داشت یک سرویس طلا بدهد قرار شد در عروسی بدهد اما او در عقد سرویس طلا را خریده و طلا در دست من هست و اکنون تصمیم به طلاق داریم و پسرم از من خواسته که آن را به عنوان امانت در دست من بوده و در عروسی قرار بود که داده شود و من حتی اگه الان طلاق هم نگیرم سرویس را باید برگردانم میخواهد پس بگیرد و من ندادم و گفنم که این کادو بوده و مال خودم است .اگر خاله پسر شهادت بدهد که سرویس فقط برای انداختن در تالار عقد بوده و بصورت امانت ذر دست من بوده و من پس ندادم با عنوان خیانت در امانت میتواند مرا محکوم کند؟

اگر ایشان واقعا طلا را خریده و به شما هدیه داده است شما میتوانید اقدام به فروش آن نماید به این ترتیب دیگر نمیتواند آن را از شما مسترد کند و در باب خیانت در امانت از شما شکایت کند. باید دلایل کامل بررسی شود تا بتوان اظهار نظر کرد اگر طلاها به شما هدیه شده باشد و شما دلیل کافی داشته باشید میتوانید در دادگاه کیفری دفاع مناسبی ارایه کنید تا محکوم به خیانت در امانت نشوید


  • بنده ۶ دستگاه لباسشویی از اهواز خریداری کردم توسط راننده این لوازم به انباری که حمل کننده به تهران گفته بود داده شده اما رسید گرفته نشده آیا میشود با فاکتور خرید بنده و شهادت راننده که بار را تا انبار برده طرح شکابت کرد در ضمن مامور انبار و حمل کننده باهم تبانی کردند

بله میتوان طرح شکایت نمود این دلایل برای دفاع مناسب هستند


  • شخصی مالی را به عنوان امانت به من داده و از قضا این شخص به من بدهکار هم هست. او تقاضای استرداد مال را دارد اما من نمیپذیرم چون آن را در ازای بدهکاری گرفتم. آیا میتواند از من شکایت کند؟

ایشان میتواند این شکایت را علیه شما طرح کند منتهی شما هم میتوانید از بحث بدهی خود استفاده کنید در این زمینه قواعد فقهی موجود است که در راستای دفاع شما قابل استفاده است


  • ماشین ۴۰۵ به یک نفر با مدارک دادم ماشین فروخته شده و هیچ مبلغی به من داده نشده است . ۲سال از این موضوع بگذرد بیمه نامه و قولنامه بنام خودم هست ؟

میتوانید از ایشان به جرم خیانت در امانت و فروش مال غیر شکایت کنید


  • اینجانب ضامن وام یک نفر بودم که بعد از مدتی ذراز طرف وی اقساط وام پرداخت نشده و بانک گواهی کسر حقوق اینجانب را به به اداره کار فرستاد از طرفی من از ایشون چند فقره چک حامل بدون تاریخ دارم میخواستم برگشت بزنم و اقدام کنم اما یکی از دوستام گفت ایشان ممکن است اگر چک ها را اجرا گذارم ادعای خیانت در امانت  کند آیا میتواند چنین ادعایی داشته باشد؟

اگر این چک را در ازای تضمین پرداخت به شما داده باشد میتوانید اقدام کنید اظهار نظر قطعی درصورت بررسی قرار گفته میشود ولی  دلیل دادن چک ها به شما امکان پذیر می باشد


سرقت

  • همسر سابق بنده شکایتی علیه من مطرح کرده مبنی بر سرقت مستوجب تعزیر که اگاهی بنده رو خواست و منم توضیحات لازم رو گفتم و اینکه من در آن شهر ساکن نیستم . حال سوالم این است که نوع این سرقت چیست و چگونه از خودم دفاع کنم؟

سرقت های تعزیری سرقت هایی هسستند که از سرقت مستوجب حد مجازات کمتری دارند و البته انواع مختلفی دارند . دفاع از پرونده شما با بررسی کامل پرونده و دلایل و مدارک امکان پذیر است


  • میخواستم به سفر بروم و کلید خانه را بنا به دلایلی به همسایه ام دادم حالا که برگشتم میبینم طلاها در گاوصندوق نیست مطمئن هستم که همسایه ام که کلیدها را داشته طلاها را برداشته چه کاری باید انجام دهم ؟

میتوانید بعنوان خیانت در امانت و یا سرقت طرح شکایت کنید ولی باتوجه به نداشتن شاهد و دلیل و مدرک امکان نتیجه گرفتن شما کم است


  • در خیابان شخصی از مغازه بیرون آمد و یک تراول به من نشان داد و گفت ۵۰ تومان خورد داری؟ همین که پول را بهش دادم فرار کرد. ایا میتوانم اقدام کنم؟

میتوانید به پلیس گزارش دهید و یا طرح شکایت در دادگستری نماید البته باتوجه به اینکه شناخت متشاکی عنه ندارد احتمال  نتیجه گرفتن شما بسیار پایین است

سرقت


  • ایا سرقت کارگر از کارفرما همیشه مشدد است یا خیانت در امانت؟

سرقت توسط مستخدم و شاگرد سرقت مشدد است خیانت در امانت و سرقت دو عنوان کاملا متفاوت است که قابل جمع نیست ولی بسته به اتفاقی که رخ داده و شرح کامل میتوان عنوان کیفری شما را مشخص کرد


  • اگر جد پدری سرقت کند ایا سرقت حدی است یا تعزیری؟

همواره این سرقت تعزیری است و از شمول حد خارج است


  • اینجانب صاحب مغازه تزییناتی هستم . چند روز قبل شخصی به من مراجعه کرد و یک گلدان رابرداشت تا به آن نگاه کند . چهره این فرد درخاطرم هست . ازکجا باید شروع کنم؟

از طرح شکایت در دادگستری و پیگیری آن در مراجع ذیربط


  • اگر سارق هنگام سرقت از آپارتمان دچار آسیب شود باتوجه به اینکه مجرم است میتواند شکایت کند؟

بستگی به نوع آسیب دارد


مطالبه وجه

  • اگر چک از کسی گرفته باشم و تاریخ نداشته باشد ولی پشت نویسی داشته باشد قابل وصول است؟

بله چک را تاریخ بزنید و به بانک مراجعه کنید


  • آیا سفته بدون اثر انگشت و ادرس و مشخصات قابل پیگیری است؟

درصورتیکه امضا داشته باشد میتوان پیگیری کرد


  • بنده مبلغ دو میلیون تومان (یک میلیون از طریق کارت به کارت و یک میلیون از طریق فروشگاه با کارت خودم) به یکی از دوستانم قرض دادم و مدرکی غیر از پرینت حساب ندارم ایا قابل پیگیری است؟

بله میتوان با پرینت حساب خود نسبت به ایشان دادخواست به دادگاه تقدیم کنید البته درمورد یک میلیون از فروشگاه باتوجه به اینکه دلیلی ندارید میتوانید ایشان را در دادگاه قسم دهید


  • آیا مطالبه وجه چک اخذ خسارات دیرکرد و هزینه های دادرسی و حق الوکاله هم ممکن است؟

بله امکان پذیر است


  • اگر مستاجر بابت اجاره بها چک داده باشد و بدلیل نداشتن موجودی وصول نشود ایا میتوان تقاضای تخلیه ملک کرد؟

بله میتوان جهت تخلیه اقدام کرد


  • بنده از طرفم ۳۰ میلیون تومان پول طلب کارم که پس از شکایت از وی و دریافت وجه او متواری شده چک را در زمان خودش برگشت بزنم یا راه حل دیگری وجود دارد؟

میتوانید ایشان را ممنوع الخروج کنید


  • دو ماه با خانمی ارتباط داشتنم با قصد ازدواج و مبلغ ۳۸ میلیون تومان پول بهش قرض دادم ولی الان متوجه شدم ازدواج کرده است ایا امکان شکایت وجود دارد؟

بله میتوان بابت ۳۸ میلیون تومان دادخواست مطالبه وجه بدهید البته لازم است پرینت پرداخت ها دلایل و اسناد پرداخت خود را به دادگاه ارایه کند


  • من لپ تاپ خودم را به یکی از اقوامم فروختم مبلغ ۱۰ میلیون تومان و در ازای ان چک دادنتد و الان وصول نشده و پشت چک پدرش که فرهنگی است امضا کرده ایا امکان توقیف حساب ایشان وجود دارد؟

بله میتوانید جهت توقیف حساب ایشان با تامین خواسته فوری همزمان با مطالبه وجه اقدام نماید


  • بنده قبلا مبلغی را بابت ساخت و ساز به سرمایه گذاری قرض دادم و الان هم پس از چندسال درخواست اصل پول و سود حاصل از نگهداری پول را دارم ایا امکان پذیر است؟

بلافاصله اظهارنامه جهت مطالبه پول برای ایشان ارسال کنید و دادخواست مطالبه وجه را تقدیم دادگاه کنید توجه کنید که مطالبه سود امکان پذیر نیست مگر بعد از مطالبه رسمی از بدهکاری به همین دلیل فورا اظهارنامه را ارسال بفرماید

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص خیانت در امانت در مشهد اینجا کلیک کنید


  • از اگهی دیوار جنس خریداری کردم و پول را کارت به کارت کردم . الان فقط ۱ شماه همراه دارم که خاموش است ایا امکان وصول وجود دارد؟

از طریق اطلاعات کارت میتوانید طرح شکایت کلاهبرداری نمایید


تنظیم سند

  • یک ماشین ال ۹۰ خریده ام پولش را پرداخت کرده ام ولی برای من سند تنظیم نمیکند میتوانم شکایت کنم؟

بله میتوانید از طریق مراجع قضایی پیگیری کنید.


  • من یک سال و نیم پیش ماشین پراید کم کار بطور اتفاقی از یکی از آشناها خریدم و چون به ایشون اعنماد داشتم سند نزدم برگ سبز و سند برای مدتی  دست ایشون ماند . روزی که ماشین از جلوی بیمارستان به پارکینگ منتقل شد من بهشون زنگ زدم و تقاضای برگ سبز و سند را داشتم تا ماشین رو آزاد کنم . مثل اینکه ایشون قبل از اینکه ماشین را به من بفروشد برگ سبز رو گم کرده بودند. الان نه وکالت میدهد و نه ماشین را آزاد میکند حدود ۲ماه هم هست که پدرشون فوت کرده و ماشین هم بنام پدرشون بوده ازکجا اقدام کنم برای سند؟

جهت تنظیم سند و تحویل ماشین میتوانید علیه ایشان دادخواست بدهید و از این طریق ماشین و سند خود را دریافت کنید


  • ماشینی از نمایشگاه خریداری شده و مراحل تعویض پلاک را انجام دادم و برگ سبز سند را هم گرفتم اما فروشنده میگوید همه مدارک را به من تحویل دهید تا من سند قطعی بزنم آیا درسته همه مدارک را بدم به ایشون ؟

خیر ایشان باید همراه شما اقدام کند برای تنظیم سند


  • زمینی در شهرستان داریم که سال ۵۹ خریداری شده و تنها دارای بنچاق است و کاربری کشاورزی دارد که در آن سهم هرنفر بصورت دانگ مشخص شده است اما محدوده برای هرشخص مخص نشده که کدام قسمت ملک متعلق به چه کسی است و ما ۵شریک هستیم حال چطور میتوان برای تفکیک و گرفتن سند ۶ دانگ برای هر سهم از شرکا اقدام نمایید؟

میتوانید یک تقسیم نامه با توافق تمام شرکا تهیه کنید مطابق آن اقدام کنید درصورت عدم توافق باید به دادگاه جهت تقسیم اقدام نمایید.


  • پنج سال پیش در منطقه شهرک رضویه خانه ای خریداری کردم که قولنامه در بنگاه معاملات ملکی ثبت و ۲۰ میلیون از پول باقی ماند برای روز انتقال سند که قرار بود فروردین ماه جاری سال پیش پرداخت شود متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است و با هربار پیگیری از مالک فقط زمان تلف شده راه حل چیست؟

اظهارنامه ارسال کنید جهت تنظیم سند و سپس دادخواست علیه ایشان به دادگاه تقدیم کنید

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل متخصص حقوقی 

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

راه امید؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

راه امید با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد .در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما مجددا با وکیل دیگری مشاوره می‌نمایید، این امر باعث می‌شود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا وپاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود