استرداد جهیزیه پس از طلاق | وکیل خانواده در مشهد

وکیل خانواده در مشهد

پرونده‌های خانواده و استرداد جهیزیه نیاز به وکیل متخصص خانواده و استرداد جهیزیه دارد. در این راستا راه امید بر آن شد که وکیل متخصص خانواده و استرداد جهیزیه در مشهد را شناسایی کرده و به شما عزیزی که درگیر پرونده خانواده و استرداد جهیزیه هستید معرفی نماید.

 

آدرس:

قاسم اباد بلوار شاهد -شاهد ۳۳ برج ایلما ورودی طبقات اداری طبقه چهارم واحد ۴۰۱

 

 

استرداد جهیزیه پس از طلاق از جمله مباحثی است که زن و شوهر با آن درگیر هستند. جهیزیه متعلق به دختر است، لذا پس از طلاق دلیلی ندارد که دست مرد باقی بماند. بنابراین، اگر با شوهر برای استرداد آن به نتیجه نرسند، می‌توان از دادگاه در این خصوص درخواست استرداد جهیزیه کرد. در ادامه به بحث استرداد جهیزیه پرداخته می‌شود.

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل خانواده در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

استرداد جهیزیه

در مواردی که جهیزیه به مشکل دیگری بین یک زوج در حال طلاق تبدیل می شود دادگاه صالح رسیدگی به خواسته استرداد جهیزیه بهترین راه حال است. در این مورد زن باید دادخواست استرداد جهیزیه را تنظیم کند تا در این باره تصمیم گیری شود.

لیست سیاهه

هنگام تحویل جهیزیه صورتی از اموال مذکور تهیه و به امضای حاضرین به ویژه شوهر می رسد که این امر در سهل نمودن استرداد جهیزیه در دادگاه بسیار اهمیت می یابد. به این صورت و لیست جهیزیه، «سیاهه» گفته می‌شود.

سرقت اموال

اگر زوجه در هنگام طلاق با در پیش گرفتن لج و لجبازی بخواهد بدون روند قانونی اقدام به انتقال جهیزیه خود کند با مشکلات بیشتری روبرو خواهد داشت به خصوص اگر سیاهه جهیزیه به امضای شهود نرسیده باشد. او در حالی می تواند متهم به سرقت از منزل مشترک شود که اموال متعلق به خود اوست.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص استرداد جهزیه در مشهد اینجا کلیک کنید

فاکتورهای خرید جهیزیه

اگر سیاهه ای که توسط شهود امضا شده وجود نداشته باشد در گام بعدی باید به سراغ فاکتورهایی رفت که در هنگام خرید جهیزیه صادر شده است. اگر این مورد نیز در دسترس نباشد حل مشکل تا حدودی پیچیده می شود.

برای گرفتن طلاق توافقی ۱۰ روزه و مشاوره حضوری رایگان اینجا کلیک کنید.

فرآیند رسیدگی به درخواست استرداد جهیزیه

پس از ارائه دادخواست استرداد جهیزیه، دادگاه جلسه ای را برای رسیدگی تعیین نموده و پس از شنیدن اظهارات طرفین، چنانچه ادعای زن مورد قبول شوهر واقع گردید شوهر را ملزم به استرداد جهیزیه می نماید. در غیر این صورت قرار استماع شهادت شهود صادر می شود که در وقت معین افرادی که ذیل استشهاد را امضا نموده اند به دادگاه مراجعه و مشاهداتخود را بیان می دارند. در صورتی که این اظهارات مقبول واقع شود حکم به استرداد جهیزیه صادر خواهد شد و چنانچه زوج از اجرای حکم دادگاه امتناع نماید، از طریق اجرای احکام دادگستری اقدام خواهد شد. مالکیت اموال جهیزیه در هنگام وقوع طلاق از اموال منقولی که در منزل مشترک وجود دارد آنچه که مورد استفاده اختصاصی زن است به خودش تعلق می گیرد و اموال اختصاصی مرد نیز متعلق به خودش است. اما جهیزیه فرق می کند. این وکیل پایه یک دادگستری در پایان گفت: «بهتر است هنگام انتقال جهیزیه افرادی در محلحضور داشته باشند تا این روند با کمترین مشکل به پایان برسد. شاید در هنگام استرداد جهیزیه باز هم اتفاقاتی بیفتد که به هیچ عنوان به نفع طرفین نخواهد بود، بنابراین چه بهتر که با حضور شاهد همه چیز ختم به خیر شود.
راه امید؛ سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور
راه امید با گروه وکلا در کشور با تخصصی کردن پرونده‌ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه‌ها برداشته است، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره‌های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی می‌گردد .در حین روند پرونده به پیگیری‌های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظرسنجی‌هایی صورت می‌پذیرد که در صورت عدم رضایت شما مجددا با وکیل دیگری به مشاوره حقوقی می‌نمایید، این امر باعث می‌شود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد .

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل استرداد جهیزیه در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود