آیا سقط جنین در صورتی که در یکی از ماه‌های حرام صورت بگیرد، باعث تغلیظ دیه می‌شود؟

وکیل قتل در مشهد

 

در سامانه راه امید، من بهترین وکیل پرونده‌های قتل در مشهد در سامانه را پیدا کردم و توانستم با وکالت آن‌ها پرونده‌ام را پیش ببرم و رای را به نفع خودم بگیرم. شما هم می‌توانید به متخصص‌ترین و بهترین وکیل پرونده‌های قتل در مشهد در سامانه معرفی شوید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل قتل در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

آدرس : مشهد –

قاسم اباد – بلوار شاهد – شاهد ۳۳ – برج ایلما – طبقه چهارم – واحد ۴۰۱

سقط جنین

سوال: همان‌طور که می‌دانیم قتل در ماه‌های حرام باعث تغلیظ دیه می‌شود. می‌خواستم بدانم آیا سقط جنین در صورتی که در یکی از ماه‌های حرام صورت بگیرد، باعث تغلیظ دیه می‌شود یا خیر؟ اگر بلی با توجه به چه روایت یا کدام ماده؟

تغلیظ دیه در ماه‌های حرام مختص به قتل بوده و حکم آن شامل سقط جنین نمی‌شود.

 

قصاص قاتل زن

سوال: چرا اگر مردی، زنی را به قتل رساند، اولیای مقتول باید مازاد دیه را بپردازند تا بتوانند قاتل را قصاص کنند؟

آیا این به معنای کم ارزش تر بودن زن نیست؟

بر اساس طرح شریعت اسلامی، رسالت مهم مادری و تربیت جامعه در مهم‌ترین دوران، بر عهده زنان است. این مسأله به طور طبیعی مستلزم حضور بیشتر بانوان در منزل است؛ ناگریز باید هزینه آنان از راه دیگری تأمین شود. از این رو اسلام مرد را مکلف ساخته که در خدمت همسر و فرزندان خود باشد و نیازها و وسایل امرار معاش آنان را تأمین کند. پس، زن در خدمت نوع بشر و جامعه انسانی است و قوام جامعه انسانی و تربیت و پرورش آن، در دامن پرمهر زنان است. و مردان باید در خدمت آنان باشند. برای اینکه زن بتواند به رسالت خود عمل کند، مرد باید نفقه و هزینه زندگی او را تأمین کند و به جهت اینکه این موضوع بدون پشتوانه نماند، خدای متعال در برخی موارد، منابع درآمدی را برای مردان پیش‌بینی کرده که بیش از منابع درآمد زنان است؛ یعنی، اسلام در عین حال که به حفظ استقلال اقتصادی زنان حرمت نهاده است، در حقیقت، این تأمین منبع و افزایش حقوق به نام مرد ولی به نفع زن و فرزند است؛یعنی، اگر منبع مالی هزینه‌هایی که مردان باید بپردازند، تأمین نگردد، بیش از همه اعضای خانواده آسیب می‌بینند.

 

بهره بردن از تجربیات و تخصص وکلا و مشاوران حقوقی سامانه تخصصی راه امید در مشهد که به تمام قوانین و مقررات تسلط دارند، همیشه برای پرونده‌های کیفری مفید واقع شده است.

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص سقط جنین اینجا کلیک کنید

فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قتل در مشهد

رسیدگی در دادسرا:

شکایت قتل پس از ثبت شکواییه توسط اولیای دم مقتول، توسط معاونت ارجاع به یکی از شعب بازپرسی دادسرا ارسال می‌شود. دفتردار پس از وصول شکواییه آن را ثبت و پرونده را نزد بازپرس پرونده ارسال می‌کند. بازپرس پرونده نیز پس از بررسی محتویات شکایت طرح شده، دستور احضار دو طرف دعوای کیفری را به دفتردار خود می‌دهد. در ادامه احضاریه توسط مدیر دفتر شعبه بازپرسی تنظیم و برای دو طرف ارسال می‌شود. هر دو طرف دعوای کیفری، روز رسیدگی در شعبه بازپرسی حضور می‌یابند و اولیای دم مقتول، پرونده شکایت مندرج در شکواییه خود را دوباره مطرح می‌کند. در مقابل، قاتل نیز دفاعیات خود را مطرح می‌کند.

رسیدگی در دادگاه:

ممکن است از قرار صادره به دادگاه کیفری شکایت شود. با ارسال پرونده به مجتمع قضایی، پرونده از سوی معاونت ارجاع به یکی از شعب دادگاه‌های کیفری ارسال می‌شود. قاضی دادگاه کیفری نیز پرونده را مطالعه می‌کند و دستور تعیین وقت جلسه رسیدگی می‌دهد. زمان رسیدگی به طرفین ابلاغ می‌شود. در روز جلسه رسیدگی ، قاتل و اولیای دم مقتول در جلسه رسیدگی دادگاه حاضر می‌شوند. شاکی، دلایل خود را ارئه می‌کند و در قابل متهم نیز دفاعیات خود را اظهار می‌دارد. قاضی ضمن شنیدن به اظهارات دو طرف و بررسی مدارک و دفاعیات دو طرف تصمیم لازم را می‌گیرد. اینکه مدارکی که ارائه می‌کند تا چه اندازه معتبر باشد، به رای و نظر قاضی بستگی دارد در نهایت، ممکن است قاضی قرار صادره در دادسرا را استوار بداند یا اینکه آن را رد نماید.

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل قتل در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور

در ضورتی که نمی‌دانید به کدام وکیل در مشهد مراجعه کنید که در موضوع پرونده شما اطلاعات کافی و تخصص داشته باشد،شما می‌توانید با مراجعه به سامانه راه امید، متخصص‌ترین وکیل در مشهد را پیدا کنید و با نظر مثبت و منفیتان نسبت به هر وکیل آن را به دیگران معرفی و یا منع نمایید. سامانه راه امید، با بهترین و با اخلاق‌ترین وکلا و کارشناسان حقوقی در مشهد همکاری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود