وکیل طلاق در مشهد| ترک زندگی توسط مرد و حق طلاق زن

بهترین وکیل طلاق در مشهد | ترک زندگی توسط مرد و حق طلاق زن

در سامانه راه امید نحوه گرفتن طلاق در مشهد، مراحل و شرایط و مدارک لازم در طلاق زن و ثبت آن در مشهد توسط وکلای متخصص پیگیری و انجام می‌شود

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

با سلام میخواستم بدانم برای خانمی که می خواهد  از همسرش طلاق بگیرد اما همسر راضی به طلاق دادن نیست و او را به اجبار واداربه ادامه زندگی میکند وبا او مثل برده ها رفتارمی کندوازطرفی چندین سال است که یک همسرصیغه ای  دیگرگرفته است، آیا قانون تبصره ای گذاشته است که این خانم بتواندهرچه سریعترطلاق بگیرد؟ خواهشمندم راهنمایی فرمایید.باتشکر

سلام مرد برای ازدواج دومش بایستی از همسر اول خود اجازه بگیرد و چنانچه بدون اجازه او همر اختیار کرد، زن میتواند از شوهر خود طلاق بگیرد .شما بر این مبنا میتوانید در صورت ازدواج همسرتان و اثبات آن در دادگاه اقدام کنید و طلاق خود را بگیریدچنانچه شما نتوانستید آن را اثبات کنید ، میتونید از راه هایی از جمله دریافت مهریه ، نفقه و… شوهر خودرا مجبور به طلاق کنید .که برای این امور بایستی حضوری تشریف بیارید تا راهنماییتون کنیم .

 با سلام  میخواستم بپرسم دختری که تو عقد هنوز بخواد طلاق توافقی بگیره حتما بایدبه دادگاه مراجعه کنن یا مستقیم محضر میشه رفت؟آیا باید پزشکی قانونی بروند یا همین که شوهر بگه خانمم باکره است و نزدیکی نداشتیم کفایت میکنه ؟

سلام شما بایستی به دادگاه برید و اگر دو طرف اعلام کنید راجع به بکارت نیازی به پزشکی قانونی نیست. البته در بعضی مواقع اختلافی است .فقط دقت شود با ازبین رفتن بکارت مهریه شما کامل و در صورت سالم بودن آن مهریه شما نصف میشود شما میتوانید برای انجام این امور وکیل بگیرید .موفق باشد

میخواهم از شوهرم بخاطر نداشتن کار ثابت و درآمد و داشتن قرض و وام و قسط زیاد که قادر به پرداخت آنها نیست و ضامن اغلب وامهایش هم من هستم طلاق بگیرم، فقط حضانت دختر ۲/۵ ساله ام را میخواهمباید از کجا شروع کنم ؟

دادخواست نفقه معوقه و جاریه مطرح و بعد از دریافت حکم دادخواست طلاق به استناد عسر و حرجحضانت فرزند تا ٧ ساگی متعلق به مادر است و هیچ مرجع قانونی هم نمیتواند فرزند را از مادر بگیردو بعد از ٧ سالگی هم حضانت فرزند با کسی است که صلاحیت داشته باشد

 درصورتیکه طلاق از طرف زوج باشد :

۱ــ مسئله تقسیم سرمایه حاصل شده بعد از ازدواج تاچه حد قابل پیگیر است ؟

در صورتیکه زوج شرط ضمن عقد مبنی بر تنصیف اموال در صورت جدایی را قبول و امضا نموده باشد و هیچگونه تخلفی از ناحیه زوجه انجام نشده باشد ( مثلا اخذ رای عدم تمکین از ناحیه زوج) و مرد بخواهد همسر خود را طلاق دهد

باید نصف اموال بدست آمده پس از ازدواج را به همسر خود بدهد.

۲نحوه وصول اجرت المثل وهمچنین نحوه محاسبه آن رابیان فرمائید ؟

برابر تبصره ۶ ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام زن حق دارد از دادگاه درخواست کند حق الزحمه کارهایی را که در زمان زوجبت بدون قصد تبرع انجام داده و شرعا موظف به آن نبوده است تعیین و زوج را مکلف به پرداخت آن نماید. در اجرت المثل ملاک تعیین وضع مالی مرد نیست. بلکه با ارجاع  امر به کارشناسی حق الزحمه زن در امور خانه داری به نسبت سنوات زندگی مشترک و نوع کارهایی که زوجه در خانه شوهر و دیگر عوامل تعیین می گردد.

۳ ـ چنانچه زوج برای فرار از پرداخت حقوق زوجه سرمایه خود را به نام  دیگری کرده باشد چه اقدامات حقوقی امکان پذیر می باشد؟

در صورتی که معامله به  قصد فرار از دین قابل اثبات باشد( مثلا تاریخ انتقال پس از اقامه دعوی از سوی زوجه باشد) میتوان به استناد ماده ۲۱۸  قانون مدنی درخواست ابطال آن رااز دادگاه صالح نمود همچنین به استناد ماده ۴ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی عمل زوج جرم و وی به ۴ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می شود.

برای گرفتن طلاق توافقی ۱۰ روزه و مشاوره حضوری رایگان اینجا کلیک کنید.

آیا مرد می تواند به زور زن را وادار نماید که از او جدا شود، هر چند زن راضی نباشد و او را به زور طلاق دهد، هر چند خواسته زن این نباشد ؟

قانونا مرد می تواند هر زمانی که بخواهد زن خود را طلاق دهد هر چند زن مخالف طلاق باشد لیکن با ید تمام حق وحقوق زن را پرداخت نماید.

با سلام وتشکر اگر زنی از طرف شوهرش وکالت برای طلاق داشته باشد میتواند هم مهریه اش را بگیرد وهم طلاق بگیرد؟واینکه اگر بداند شوهرش ملکی دارد و آدرس شهرداری ملک رابداند ولی شماره پلاک ثبتی آن را نداند میتواند جهت توقیف ملک اقدام کند ؟ با سپاس

با سلام بله می تواند طلاق بگیرد و مهریه خود را نیز مطالبه نماید مگر اینکه در ضمن متن وکالتنامه زوج ذکر کرده باشد که زوجه در صورت بذل تمام یا میزان خاصی از مهریه خود وکالت در طلاق دارد. برای توقیف ملک حتما پلاک ثبتی مورد نیاز می باشد .

 موارد عسر و حرج زوجه کدامند؟

عسر و حرج عبارت است ازبه وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه نماید و این امری است نسبی ولی در تبصره الحاقی به ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی چند مورد را از مصادیق عسر و حرج دانسته .

موارد-عسر-و-حرج-زوجه-کدامند؟

نکته :

باید به این نکته توجه داشت که قانونگذار در این ماده تنها به مصادیق عسر وحرج اشاره نموده و آن بدین معنا نیست که این موارد حصری می باشند بلکه دادگاه می تواند در موارد دیگری نیز  عسر و حرج زن را احراز و حکم طلاق به درخواست وی را  صادر نماید.

موارد ذکر شده در تبصره مذکور عبارتند از :

۱- ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت ۶ ماه متوالی و یا ۹ ماه متناوب در مدت ۱ سال بدون عذر موجه.

۲-اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلا وی به مشروبات الکلی که به اساسزندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی کهبه تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است. در صورتیکه زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک ، مجددا به مصرف مواد مذکور روی آورد، بنا به درخواست زوجه ، طلاق انجام خواهد شد.

۳- محکومیت قطعی زوج به حبس ۵ سال یا بیشتر.

۴- ضرب و شتم یا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج که با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

۵- ابتلا زوج به بیماری های صعب العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه ی صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید

 زن مطلقه ای که ازاله بکارت شده است آیا در ازدواج مجدد با شخص دیگری میتواند از حق حبس استفاده کند و آیا برای صیغه نکاح مجدد اجازه ولی وی لازم است؟

بله می تواند چون بنابرماده ۱۰۸۵ قانون مدنی حق حبس را تنها مشروط به دو امر نموده است

۱- مهر زن حال باشد یعنی بدون مدت و قابل وصول به مجرد عقد

۲- زن قبل از دریافت مهریه از شوهر تمکین نکرده باشد و در اینجا بکارت یا عدم آن شرط  نشده است. و اما در مورد قسمت دوم سوال شما تنها نکاح دختر باکره موقوف به اجازه ی ولی یا جد پدری او می باشد .

با سلام ۶۹+اگر مردی به صورت محدود به مواد مخدر تریاک اعتیاد داشته باشد و خانه و شغلی با درآمد متوسط داشته باشد وهمسر وی نیز دچار مشکلات روحی بوده ودارای ۲ فرزند دختر باشند و زن تقاضای طلاق کند آیا فرزندان را به پدر میدهند یا مادر؟ در حالیکه پدر امکان نگهداری از فرزندان را ندارد و آیا میتواند با مراجعه به  دادگاه تقاضای رسیدگی هر مشکل روحی همسرش را بنماید؟

مشاوره تلفنی و معرفی وکیل متخصص طلاق در مشهد اینجا کلیک کنید

باسلام حضانت فرزندان تا ۷ سالگی با مادر می باشد و پس از آن نیز دادگاه اختیار دارد تا بعد از طلاق هرکس را ) بر اساس مصلحت کودک ) مناسب ترمی بیند برای حضانت کودک انتخاب کند. دادگاه باید به این نتیجه برسد که بودن کودک نزد یکی از پدر و مادر به ضرر  وی است . مشکل روانی در حد جنون مانع اجرای حق حضانت است و اگر کمتر از جنونباشد( در حد بیماری روحی) مانع حق حضانت نیست. همچنین در صورتی که اعتیادپدر سلامت روحی یا جسمی کودک را به خطر اندازد

سلام پس از دو سال اختلاف و درخواست طلاق توسط شوهرم  حکم صادر شده که نصف مهریه را نقدی و نصف دیگر قسطی و نفقه واجرت المثل به فاصبه ۶ماه پرداخت شود و من نمیخواهم طلاق بگیرم ولی مهریه ودیگر حقواهواز را میخواهم ولی قاضی گفته درصورت گرفتن حقواهواز باید طلاق یگیرم لطفا راهنمائی فرمائید راه حل قانونی چیست و چکار میتوانم کنم؟

با سلام در صورتی که شوهر شما ابتدا دادخواست طلاق داده باید کلیه حق و حقوق قانونی شمارا یکجا پرداخت نماید تا بتواند شما را طلاق دهد مگر اینکه شما ابتدا مهریه را مطالبه نموده باشید و اعسار وی ثابت شده باشد و سپس او بخواهد شما را طلاق دهد. در هردو صورت طبق قانون مدنی حق طلاق با مرد است و در صورت پرداخت کلیه ی حق و حقوق مالی زن می تواند او را طلاق دهد شما تنها می توانید در صورت فرض اول ( شوهر شما دادخواست طلاق داده و شما قبل از آن مهریه ی خود را مطالبه نکرده باشید) از دادگاه بخواهید کلیه ی حقوق مالی شما به صورت نقدی پرداخت گردد. موفق باشید

با سلام وتشکر از شما بنده در شرف ازدواج با اقایی هستم که تبعه لبنان ومشغول به تحصیل در ایران هستند. سوال من این است که با توجه به اینکه پس ازازدواج تابعیت ایشان برمن تحمیل میشود اگر پدرمن بعد از ازدواج من فوت کنند ارث به من تعلق میگیرد؟ چون با توجه به اینکه من از تابعیت ایران خارج میشوم حاکمیت من بر اموالی چون زمین و باغ محدود خواهد شد.  آیا تمام اموال پدرم به برادرم میرسد یا اینکه دولت املاکی را که به من میرسد را میفروشد و مبلغ آن را به من تحویل میدهد؟ با سپاس

با سلام بله تمامی اموال به شما ارث می رسد لیکن چون تبعه کشوری دیگر می شوید به شما ۱ سال مهلت داده می شود در خصوص اموال خود تعیین تکلیف نمایید)تبعه ی کشورهای دیگر در ایران تنها می توانند یک ما غیر منقول برای سکونت و یا محل کار خود داشته باشند.) موفق باشید.

درصورتی که زن مهریه خود را به اجرا گذارد، ایامیتواند خانه مسکونی شوهرش را که تا ۹ سال دیگر در رهن بانک مسکن است (به علت وام مسکن) توقیف کند؟)خانه مورد نظرتنها ملک شوهراست) اگرمیتواند چگونه است؟  ویا چه کارهای دیگری میتواند انجام دهد؟

با سلام در صورتیکه میزان مازاد بر رهن بانک ، بیشتر از مستثنیات دین باشد( با نظر کارشناس و بستگی به قیمت ملک دارد که آیا می توان با قیمت آن منزلی درشان مدیون تهیه کرد یا نه) می تواند توقیف نماید در غیر اینصورت خیر. موفق باشید

آیا با وجود عدم تمکین همسر و اخذ مجوز از دادگاه برای ازدواج مجدد باز هم در صورت تحقق نیافتن رضایت همسر برای ازدواج مجدد ،حق طلاق باز با زن است؟  پس ماده ۱۶قانون حمایت از خانواده چه مواقعی کاربرد دارد؟ لطفا شماره آخرین رای وحدت رویه درمورد ازدواج مجدد را برایم بنویسید.  آیا این شرط مطلق است یا منصرف؟ همسرم مدت ۴ماه است که فرزند شیرخواره خود و من را ترک کرده و در خانه پدری اش زندگی میکندو علیرغم وساطت بزرگان به منزل بر نمی گردد. وی دانشجو است و احساس می کنم  دانشگاه و تحصیل باعث تجری وی شده است.هیچ ضرب و شتم و درگیری هم پیش  نیامده. شاید نبودن مهر مادری در یک مادر بعید به نظر برسد اما واقعیت دارد. اکنون فرزندم را من و مادرم پیرم نگهداری می کنیم. در شرایط عسر و حرج شدیدی به سر می برم. ساعت ۴ که از سر کار بر می گردم باید تا آخر شب و گاه  تا صبح فرزندم را نگهداری کنم. لازم به ذکر است که خواهر بزرگ همسرم هم پسر ۸ ماهه خود را رها کرده و از شوهرش جدا شده. همسرم گفته تمام حقوقاتم را بده از هم جدا می شویم. بچه هم مال تو. لطفا مرا راهنمایی کنید.

با سلام در هر صورت طبق شروط ضمن عقد در صورتیکه مرد همسر دیگری اختیار کند زن می تواند با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق نماید . این شرط مطلق می باشد. شما باید دادخواست صدور حکم مبنی بر تمکین را در دادگاه اقامه نمایید ( بدوا اظهارنامه ای در اینخصوص برای وی بفرستید ) موفق باشید.

راه امید سایت معرفی وکیل تخصصی در کشور 

راه امید با تخصصی کردن پرونده ها گام مهمی در جهت موفقیت در دادگاه ها برداشته است ، با تماس و مراجعه هر شهروند ایرانی  به شماره های اعلام شده بلافاصله تشکیل پرونده گردیده و وکیل متخصص در آن حیطه متناسب با نوع پرونده شما معرفی میگردد .در حین روند پرونده به پیگیری های مختلف توسط وکلا و کارشناسان دیگر نظر سنجی هایی صورت میپذیرد که در صورت عدم رضایت شما وکیل معین شده  چبر روی پرونده تعویض میگردد ، این امر باعث میشود علاوه بر تسریع در روند پرونده وکیل معین شده  دارای تجارب بالا و پاسخگویی مناسب به موکل را دارا باشد 

 

مشاوره حضوری رایگان و یا مشاوره تلفنی با وکیل طلاق در مشهد

تنها کافیست فرم ذیل را پر کنید ظرف حداکثر نیم ساعت باشما تماس گرفته میشود و نزدیک ترین وکیل به شما معرفی میگردد  .

درخواست وکیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود
درخواست مشاوره حقوقی تلفنی

با تکمیل فرم ظرف نیم ساعت با شما تماس گرفته میشود